cancermonster

Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

1:a Ronden MONSTER vs MiG 0-1.

Av cancermonster - 1 juni 2016 17:05

Skönt på ett vis att det kört igång så jag kanske får se slutet nån gång, samtidigt som paniken jagar mig 24/7!! Picclinen isatt o det var inga problem behövde inte ens gå ner på rönken för att kolla att den satt som den skulle ?, MEN ett utbrott hann jag med ändå ?, jag ringde ju onkologen när det uppdagades att man inte kan bada med picclinen, men det finns en annan variant som är enklare o sköta, så jag frågade varför jag inte kunde få en sån o får till svar att det var en jättestor operation med sövning o det var flera månaders väntetid, o det kände jag ju att det har jag ju inte riktigt tid o vänta på så jag la ner diskutionen ganska omgående.. Igår när tjejerna som skulle sätta i den o börja prata om det nämner jag vad han sa o dom ser ut som fågelholkar båda två.. Det var inte ett ord som stämde, han har blåljugit för mig rätt upp och ner ?.. Dom lovade att dom skulle prata med doktorn om jag kunde få byta o idag ringde en av dom o berättade att den 17/6 får jag en port insatt, om man kan känna lycka i detta kaos så är det nog det idag ?.. Vart en pizza på stan innan cellgiftet skulle i, sköterskan som satt i det är nog en rar människa men absolut det sävligaste jag vart med om ?, istället för att köra igång skiten o ta infon samtidigt så drog hon infon först i typ en timme o sen satt hon på skiten som i sin tur tog en timme, jag kröp bokstavligen upp o ner i stolen innan hon var klar med infon o avbröt henne innan cellgifter skulle i att nu går jag ut o röker först, annars har jag rivit stället ?.. Och att sitta med händerna i frysboxen ( ishandskar) var ju inte superskönt precis, men jag antar att det inte är nå skönare o tappa naglarna.. Men nu är det gjort o ner räkningen påbörjad, 5 ggr kvar..
Var rädd om er ??

 
 
Ingen bild

Linda

1 juni 2016 17:13

5 dagar kvar till?
Hur känner du dig nu efter första dosen? Det verkar vara väldigt mkt runt i kring allt, tänk va mkt 'fiffigt' det finns som det där med naglarna. Att man kyler ner för att ej tappa dom. Kramar

 
Marie

Marie

2 juni 2016 01:47

5ggr kvar att göra cellgifterna, nedräkningen har börjat 👍.. Det har vart rätt lugnt idag, huvudvärk och illamående bara men jag tror att det beror på stt spänningarna börjar släppa, nu inväntas en jävulks led/muskelvärk.. Önskde att jag hafe fått stoppat huveti en ismössaboxå för att slippa tappa håret oxå 😖.. Var rädd om dig o tack för att du finns .. Kram 💞

http://Cancermonster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cancermonster - 27 december 2016 15:48

Test

Av cancermonster - 24 augusti 2016 13:35

Har aldrig i mitt liv haft ångest, men nu inför cellgiftsbehandlingarna kommer det i full kraft, börja lite smått på lördagen för att sen stegra till tisdag middag, blir lugn när jag väl sitter där för att sen bli sopslut när jag kommer hem!! Sjukt d...

Av cancermonster - 6 augusti 2016 06:44


Grönjävligt orolig natt, mår illa o magen har sagt upp sig igen!! Fick en ny sort i tisdags o har hållt mig på benen sen dess, finns inte mycke ork i denna kropp o göra saker men jag är inte sängliggandes ivarjefall!! Nåt positivt så långt!! För 3-4 ...

Av cancermonster - 30 juli 2016 21:07

Hemma en vecka från sjukan o tre dagar kvar innan nästa helvete o fortfarande totalt sänkt, har varit till Ica som längst, orkar ingenting o konstant trött o illamåendes!! Hur fan ska kroppen orka fixa nästa omgång?? Missat både JLT, Takida och crusi...

Av cancermonster - 27 juli 2016 08:18


Den 12 juli var det dax för tredje o sista 'påsfan' av denna omgång, dom började o tjaffsa om att sänka dosen eftersom mina fötter sett förgävliga ut, men jag protesterade eftersom jag är livrädd att behandlingen ska dra ut på tiden ännu mer, så jag ...

Presentation


Plötsligt knackar den på dörren. Som en oinbjuden gäst som tänkte överraska med att säga hej. Den väntade inte heller på ett välkomnande, utan gick bara in i huset, in i våra liv, in i alla mina anhörigas liv. Och plöstligt så var den bara där. Cancern.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strids Dekaldesign


På "Strids Dekaldesign" kan du beställa en tshirt med trycket "Cancer, you picked the wrong bitch" för 169:- och då skänks 20:- till Bröstcancer fonden.

Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation


Ovido - Quiz & Flashcards